Wednesday, August 29, 2007

Nr. 50.

Hej på er!

Nu jävlar är det inte långt kvar, inte ens ett dygn, innan jag kan kalla mig tvåa. Jag påbörjar mitt andra år i Göteborg vilket betyder att Paradiso för mig mer eller mindre är ett fint minne och ett avslutat kapitel. De första två dagarna ägnas åt lite myspysuppstart på skolan och nu på måndag kör vi igång på allvar.

Det ska göras Strindberg med oss. Jag vill inte vara fördömande och så, men hur ska vi på ett bra sätt förankra skolornas påkostade genusprojekt med dessa förutsättningar? Vi får se. Vi ska i alla fall sätta upp två av hans enaktare, nämligen Första varningen och Leka med elden. Det hela kommer att bli intressant, onekligen.

Annars känns det ganska bra att lämna Stockholm, både jag och Moa är ju närmast professorer i ämnet Distansförhållanden nu, så det ska nog gå bra...

Imorgon går tågen, sen får vi se i fall allt går som på räls.

Ha det!

Kram
Eric

No comments: