Thursday, May 01, 2008

Vårvindar sturska

Hallå!

Följande brev har aldrig landat på min dörrmatta eller nått min e-mail, men om så vore skulle många problem vara lösta:

Hej!

Jag heter Måns Dhermer (fi)
och jag sitter på stol 95 i Sveriges Riksdag. Vi i Riksdagen beslöt enhälligt för att skänka medborgare Eric Gustav Xavier Stern, personnummer 810526-xxxx, 13 miljoner kronor (13000000 SEK) av ingen särskild anledning. Vi har inga specifika förbehåll på hur vi vill att pengarna ska spenderas, men vi ser helst att minst 20% av den totala summan spenderas på onödiga ting/dekadent leverne. Vi har även inrättat ett särskilt konto (med tilhörande kontokort) för dessa pengar, som dessutom låter dig hämta ut 40%/år i avkastning.

Om du väljer att icke ta emot dessa pengar, eller skänker dem till välgörande ändamål, kommer Sverige att stämma dig och yrka på fängelsestraff.

Inormation om konto m.m. har skickats till dig.

MVH
Måns Dhermer

Jo, visst är det banalt och ganska korkat att snickra ihop sådana här falska brev, men jag blev lite pirrig ändå...

I övrigt kan jag meddela att vi har bunden text med Iwar Wiklander just nu och att vi imorgon har vår andra av sex redovisningar. Allt för nu...

Puss

No comments: