Wednesday, December 23, 2009

Snart kommer Hohoho.

Med en Hugh Grant-komedi på TV, nytvättade kläder inlagda i garderoben och julen utanför dörren sitter jag här och gör ingenting, jag bidar min tid...vänta, det knackar på dörren...

-Hej. Ni igen?
-Hej Eric! Stör vi?
-Ja, klockan är elva på kvällen dagen före julafton. Det känns lite...
-Jo, vi vet! Men i förra inlägget blev det ju en så rolig intervju, så varför inte upprepa framgångskonceptet?
-Jag vet inte...
-Joo! Nu sätter vi oss här, oj vad stökigt, nu sätter vi oss här och du sätter dig i din fotölj så blir det bra...
-Det känns inte...
-HÅLL KÄFTEN! Nu gör du som vi säger! Okej?
-...
-Okej, så lugnar vi ner oss...så... Hur känns det att det är julafton imorgon?
-...
-SVARA FÖR HELVETE!
-Jo, det känns väl kul...
-Jaha, vad ska du göra på julafton, då?
-Jag ska fira den.
-Jaha, med vilka då?
-Det är privat och så...
-Mamma?
-Ja.
-Vad kul! Ska ni se på Kalle Anka och Karl-Bertil?
-Ja, det ska vi väl.
-Ska ni äta skinka?
-Ja...
-Julklappar?
-Mmm...
-Mer då?
-Ja, vi får se...
-...
-...
-...
-...
-Okej, bitterjävel! Tack för intervjun! Kom igen, vi drar!
-Jaha, hej då! Ha en riktigt god...akta dörren...

Jag ska lugna ner mig och sen tror jag att jag går och lägger mig, faktiskt.
God jul och gott nytt år!

Hej hej.

No comments: