Tuesday, August 22, 2006

Ytterligare händelser

Här kommer för övrigt en liten version på bilden jag ville skicka upp igår...

Jag tänkte berätta att det hände en sjukt konstig grej när vi spelade Näktergalen förra onsdagen eller torsdagen, kommer inte riktigt ihåg. Hursomhelst. När jag i början av pjäsen gör min entre som en mycket ond guldsmedsgesäll från Nürnberg upptäcker jag att någon i publiken sitter och pratar, oavbrutet. Jag försöker att med humoristiska och subtila knep få personen att tystna men utan att lyckas. Efer en stund förstår vi på scenen att det rör sig om en pundare som tagit sig in från torget. Carina, som spelar Luther, säger plötsligt i rollen som barn att han ska vara tyst. När han då inte lyssnar utan försöker gå upp på scenen och ta min för rollen medhavda ketchup tröttnar jag totalt. Jag bryter föreställningen och skriker flera gånger "Gå ut!", "Försvinn" och andra liknande tillmälen. Till slut kommer regissören Nisse ner och föser milt och trevligt ut pundaren. Under resten av föreställningen hade jag dåligt samvete och kände mig elak och dum. Men vafan ska man göra? Grymt jobbigt...

För övrigt så funkar nu åter mitt trådlösa internet! Jippie!

Ha det!

No comments: