Thursday, March 01, 2007

Första dagen i mars.

Faktum är att jag redan igår skrev en blogg här, men av någon vidrig anledning försvann det jag skrivit och likaså min inspiration. Nu gör jag ett nytt försök att delge den senaste tidens händelser.

I helgen var jag nere i Malmö på scenskoleseminarium och hade en ganska behagligt tid där. Dock var lokalerna på skolan så fruktansvärt laddade för mig efter att, två år i rad, spruckit under de sk "workshop-veckorna" där. Trots att jag inte längre var någon sökande där kändes det hela en smula sällsamt. Helgen gick alltså upp på att hålla en del seminaria, bl a om genusfrågorna. Diskussionen var intressant, men i vanlig ordning tenderar det hela att stanna på ett teoretiskt plan. Nu har i och för sig skolorna fått en jävla massa pengar så praktisk tillämpning borde inte ligga långt borta. Vi hade också en diskussion om hur skådespelare skapar sina egna arbetstillfällen vilket känns otroligt aktuellt i dessa vidrigt djupblåa dagar. Lektioner hade vi också; i drömimpro, Michael Tjechov-övningar och akrobatik. Mycket bra. Vidare söp vi som små svin nätterna igenom. Jag blev lite surfull och kunde inte riktigt foga mig till alla A-människor som trots allt går på dessa skolor. Men på det hela taget var det en givande och rolig helg.

Just nu är jag inlindad i rutiner och scheman och tycker att det är ganska skönt. Imorgon kommer min älskade Moa. Det ska bli underbart!!!

Håll för övrigt utkik efter Eskalators nya platta som kommer snart, när som helst.

Ha det fint!

Kram

No comments: