Monday, April 02, 2012

På bibblan.

Hej!

Skrev en status på Facebook och blev så imponerad av mig själv att jag beslöt mig för att skriva ett inlägg i denna gamla blogg. Det är märkligt mysigt att sitta på bibblans café med datorn på bordet och kaffet rykande bredvid. Det blir som att jag känner mig oerhört betydelsefull. Som att en fotograf snart kommer och tar några svartvita bilder på mig som sedan publiceras i en stor och tjock bok om 2000-talets viktigaste personligheter.

Ja, jag återkommer ständigt till denna fullständiga egocentricitet, men den fyller mig med välbehag! Jag kan inte bara negligera den! Jag måste få känna mig värdefull! Jag vet att ni unnar mig det.

Årets viktigaste högtid (påsken) är här! Varför är den viktig? För att en påhittad man låtsades dö för verkliga (men påhittade) synder. Jag fick ett brev och knackning på dörren från dom som brukar göra det. Jag öppnade inte dörren förstås, och därför la dom ner det lilla pappret i brevlådan. Det stod att Jesus är kung; och dom menade det inte på ungdomsslangsvis, dom menade att han de facto är kung. Bredvid var det en bild på karln som starkt påminde om Enron eller någon annan av Tolkiens filurer. Han hade en massa blingbling på sig. Det kändes fel. Levde inte Jesus lite spartanskt, med ganska lite cash? Skulle han verkligen prioritera ett pannband i schysstaste guld? Men, å andra sidan, det var väl just detta avsändarna ville diskutera. Fast inte förutsättningslöst, tror jag. Det känns mer som att det finns rätt och fel i dom diskussionerna.

Annars väntar en lite historisk dag i mitt liv. I övermorgon gör jag mitt sista framträdande i en produktion på ung scen/östs scen på (sett ur frilanssperspektiv) överskådlig tid. Jag har varit där i nästan 2,5 år! Fem av sex möjliga säsonger sen jag gick ut scenskolan! Så det känns lite ball! Men, förstås, vi fortsätter ju spela Kaspar Hauser i Norrköping en månad till. Så kom gärna och ta en titt!

Allt för nu!

/Eiricur

No comments: