Sunday, August 26, 2012

Bilbingo

Hej!

Återigen beklagar jag mig (inför döva öron?) över att jag har en så nonchalant inställning till denna min blogg. Jag uttrycker ju mig över hela internet och det ligger ju i dess natur att alltid söka sig mot det nya och lägga gårdagens flugor i gårdagens fönsterkarmar. Men här har jag ju trots allt min lilla oas, som troget väntar på mig när jag likt ett 1800-talsgeni väcker tjänstefolket när jag full av hybris och punsch ramlar in genom köksingångens skumt belysta korridor. Tålmodigt byter den sovställning och låter mig hållas.

Anywho, jag är stockholmare by nature igen, inte bara by name. Jag har flyttat hem! Jag har börjat jobba här, jag njuter av tillvaron och närheten till alla vänner. Jag har börjat spela bilbingo på söndagarna. I Tumba!

Måste gå!

Hej då!

1 comment:

Anonymous said...

Tack för vettiga kritik. Me & min granne var bara förbereder sig för att göra en del forskning om detta. Vi fick en ta en bok från vårt lokala bibliotek men jag tror att jag lärde mig mer av det här inlägget. Jag är mycket glad över att se så bra information som delas fritt ute.