Monday, October 13, 2008

Rörelse.

Hej!

Utvilad men omtumlad, så kanske man kan sammanfatta mitt läge just nu. Denna uppsättning har genomgått åtskilliga små omvälvningar och är nu inne i en politisk-geografisk metamorfos utan dess like. Vad händer i den värld vi känner till när ett i-land, tillika nordiskt grannland, havererar? Vad händer när man de facto kan hitta ett, om inte flera, revolutionära subjekt i Sydamerika. Ett tag tänkte jag "vad bra, vi ligger verkligen i tiden med det vi gör", men vi är ju tamefan ett gäng Nostradamusar som siar i en, inte alls avlägsen längre, framtid. Jag gör fan min praktik på Oraklet i Lido!

Jag gillar hemligheter (dessutom vet jag inte mycket nu), men det kommer ske förändringar i vår uppsättning. På samhället har det vuxit en böld, vilket vi bevittnat i flera avseenden, och det har drabbats av en feberliknande epidemi; överproduktionens epidemi. Jag tror att gemene man, i allt större grad, kommer till insikt om att kapitalismen inte fungerar. Jag tror att även dess hängivnaste försvarare inser att den kommer att fräta sönder vår planet med sin girighet, sin exploatering och sina monstruösa giftutsläpp. Om dom inte förstår det, är det dags att göra något. Det är inte längre bara en ideologisk ståndpunkt, det är mycket större än så!

Skönt att skriva av sig lite!

Kram
Eric

No comments: