Tuesday, May 30, 2006

Alster

Nu var det tamefan längesen jag skrev. Någon måtta får det väl ändå vara. Men det har varit turbulent på sistone. Jag har haft en livskris light (undrar om den är över?) och min kära flickvän hamnade på akuten igår. Dessbättre var det inte värre än att hon kunde botas med antibiotika, men ändå. Jag har skrivit en låttext till mitt band Eskalator som tar upp svåra perioder, om än lite klumpigt, naivt och sentimentalt. Men va fan. Här kommer i alla fall den.

Arbetsnamn: “Hjälp” McJazza/Tucker

VERS 1
Det finns nog ingen som ser mig när jag går omkring utan mål, lämnad själv
Utan någonting värt att ha
Finns det någon som hjälper en ensam själ?

VERS 2
När allt som jag trott på och hoppats sen hastigt har vänt sig om och gått bort
Då står jag här kvar desperat
Och undrar om något känns adekvat

BRYGGA 1
Lugna ner dig nu
Finns det liv så finns det hopp
Lugna ner dig nu
Och livet finns ju i din kropp

REF
Frustration och hopplöshet
Det är onda saker det
Men sträva högre, hoppa upp
Till en stund i härlighet
Där någonting betyder något

VERS 3
Nu fan får jag ta mig i kragen, se färger istället för svart grått och vitt
Det finns andra färger att se
Och nyanser så gör ett försök att le

BRYGGA 2
Gaska upp dig nu
Och gör ett nytt försök
Skärp dig lite nu
Så går allt ont upp i rök (jag lovar)

REF

OUTROTEXT
Jag vet att om jag ser saker som dom är så ändrar sig allt lite grann och blir ljusare...


Vi får hoppas att det blir ljusare och passar på att tacka Eric Stern för den fina texten. Tack, tack.

Återkommer så fort jag kan. Jag lovar (för min egen skull...)!

No comments: