Thursday, May 18, 2006

Andra dagen.

Sååå... Låt mig berätta lite mer om mig själv. Jag heter alltså Eric och fyller 25 år en dryg vecka. Jag bor i Stockholm med min flickvän och jag gör en hel del på dagarna:

  1. Jag spelar teater. Både i en frigrupp som heter Unga Tur och på Stockholms improvisationsteater. Dessvärre blir det inget mer av det i höst och nästa vår då jag flyttar till Götet för att lära mig mer om teater.
  2. Jag spelar musik, främst med skabandet Eskalator som jag sjunger i. Dessvärre blir det inte mycket mer av det i höst och nästa vår (se punkt 1)
  3. Jag jobbar som Tunneltågförare på Connex varannan helg. Det är inget roligt jobb. Lyckligtvis blir det efter sommaren inget mer av det överhuvudtaget (se punkt 1).

Så här ser mitt liv ut just nu och jag trivs hyfsat bra med det. Stressen hänger över mig likt tunna gardiner och det blir mycket flaxande med armarna.

Idag ska jag titta på min vän Nils clownuppspel för andra gången denna vecka. Det är roligt men jag börjar känna mig nördig som tittar på två uppspel. But what is a boy to do..?

Moa, min flickvän, fick från sin lärare (hon pluggar på skrivarlinjen på Jakobsbergs Fhsk) höra att hon var högst upp på lärarnas lista över vilka de skulle anta till utbildningen i höstas. Det är tamefan inte illa! Hon är ett geni och jag älskar henne!

Hej då för idag.

No comments: