Saturday, January 12, 2008

Har lite trist.

Beepop!

Sitter här i Götet, det är lördag runt klockan 13 och jag har ganska så tråkigt. Jag har ätit frukost och diskat och surfat och snusat. Nu har jag tråkigt.

Min vän Fredrik blev idag antagen till Teaterhögskolan i Sthlm, och det fyller mig med en sådan värme att det spritter i kroppen. Slår man efter "någon som förtjänar att komma in" i en encyklopedi så är det onekligen en bild på den grabben!

Men han är i Sthlm och jag i Götet och har lite tråkigt. Testade att sjunga "Karl Nilsson" av Povel Ramel igår inför mitt egna projekt. Jag var, om jag ska va ärlig, lite skeptisk inför om det skulle gå hem eller inte. Men det gick verkligen hem, tror jag. Mycket kul. Mitt projekt blir nog lite spretigt. Det består ju av grejer som jag samlat på mig under flera flera år och tänkt att "det här ska jag göra någon gång". Det går liksom bra, ta i trä, ta i trä.

Försöker lista ut vad jag ska göra av denna dag. Jag är ju inte Elton John, jag kan ju inte ta på mig ett par solglasögon i playwood och dra till Bahamas sådär i ett kör. Jag är ganska fattig. Vi får se, kanske bibblan, kanske nåt annat.

Men jag är glad.

Puss
Eric

No comments: